Årets juleshow med Wings

Postet av Ullensaker Issportklubb den 23. Des 2020

Årets juleshow med Wings måtte gjennomføres uten publikum pga Covid-19. Årets show ble derfor filmet og link til filmen finner du her: https://photos.app.goo.gl/mX5Tebv1qezAazZu5



Rabattavtale hos Mobile Jessheim

Postet av Ullensaker Issportklubb den 21. Des 2020


Vi ønsker å minne våre medlemmer på vårt samarbeid med Mobile Jessheim, som gir deg gode rabatter ved kjøp av ny bil og bruk av verksted.

Avtale Mobile Jessheim



Juleshow

Postet av Ullensaker Issportklubb den 8. Des 2020

Årets kunstløpgruppe har øvd til juleshow 2020 og gleda seg til å vise det fram. 

På grunn av COVID-19 får vi dessverre ikke lov å vise dette til publikum i ishallen.

MEN dette stopper ikke oss! 

Vi vil filme juleshowet slik at foreldre, venner, søsken, besteforeldre og andre kan få med seg årets begivenhet med et samlet Ullensaker Wings! 

Vi håper kohortene samles og ser på løperene. Siden dette er en av våre største inntektskilder, har vi lagt opp mulighet til å kjøpe en "sofabillett" og en "luftkaffe- og vaffel". 

Vi håper dere vil bidra med et valgfritt beløp via vipps nr.48755 og merk med kunstløp.

Filmen legges på ullis.no, søndag 20.12.20



Holdninger og mangfold i klubben vår

Postet av Ullensaker Issportklubb den 31. Okt 2020


Som sikkert mange har fått med seg har mobbing innen idretten vært et tema i mediene de siste dagene, etter en uheldig hendelse på fotballbanen.  

Styret og SU anser det viktig å sette fokus på holdninger og mangfold. I vår klubb er det en plass for alle - uavhengig av kjønn, etnisitet, religion og legning. Vi skal være opptatt av alles ve og vel, og på sporten med faglig og teknisk utvikling.  

Her har vi alle et ansvar, ikke minst oss voksne - uavhengig av rolle i klubben. Opplever du å bli utsatt for uakseptabel oppførsel - uavhengig av hvem -  må du si ifra. Enten til lagleder, trener, forelder eller SU. Du skal aldri være redd for verken å si ifra eller oppleve ikke å bli tatt alvorlig! 

Her er en link til hva vårt forbund sier om dette. Du finner også her en fin video forbundet har laget vi anbefaler alle å se - https://www.hockey.no/tema/holdninger-og-mangfold-i-norsk-ishockey/ 

 Takk for at du bidrar til takhøyde!

 Mvh

Styret og SU



Prosjekt null hull

Postet av Ullensaker Issportklubb den 25. Okt 2020


Etter at vi ble stående i en dårlig situasjon etter at en trener trakk seg i september, har SU jobbet for å få inn en keepertrener for klubben. Det ble samtidig søkt om økonomisk støtte fra styret, da SU så at klubben hadde ett keeperproblem som måtte tas på alvor. Visjonen til SU er å bygge opp ett godt og unikt keepermiljø i klubben. 

Etter mange timer med leting og kontakt med aktuelle keepertrenere, er vi veldig fornøyd med å endelig være i mål!! 

Vi kan derfor slippe nyheten om at Emil Bariås er klar som vår nye keeperansvarlige i klubben. Med seg på laget har han Christopher Nilsen og Bendik Gjestrud Løvbrøtte. Dette er gutter som vi vet vil komme inn og gjøre en god forskjell. 

Vi kan også fortelle at vi har 3 seniorkeepere i klubben som vil følge opp yngre keepere i klubben, samt at våre to U14 keepere vil bidra med oppbacking på våre yngste lag u8-ju/u10. 

Emil Bariås sitter for øyeblikket i karantene etter å ha kommet hjem fra Finland, men vi vil kalle inn til eget foreldremøte for keeperforeldre så fort vi kan, så vi sammen med Emil kan presentere hele prosjektet og Emils tanker og visjoner. 

Vi ber om at alle foreldre som har keepere i klubben spør om å få bli medlem på Ullensaker Flyers keeperside på facebook her.

SU representant Jørgen Rålm vil være klubbens koordinator opp i mot prosjektet.

 

mvh

Sportslig Utvalg

Ullensaker Flyers



Christmas camp 2020

Postet av Ullensaker Issportklubb den 21. Okt 2020

Ullensaker flyers inviterer til Christmas camp 2020

Vi gjentar fjorårets suksess med Ullensaker Christmas camp

- for spillere født 2011 til 2006.

Med et profesjonelt trenerteam vil vi i perioden 27. - 30.desember ønske velkommen på is.

I år har vi fått med oss Behind the mask som vil ha egen keeper trening.

Pris 2500,- kr og inkluderer:

  • 2 isøkter om dagen
  • barmarkstrening
  • et varmt måltid hver dag
  • et profesjonelt trenerteam
  • egen keeper trening

Påmeldingsfrist: 26.12.20 kl 11:00

For påmelding trykk her


ogun nl 




Gentleman's Agreement

Postet av Ullensaker Issportklubb den 13. Okt 2020


Grunnet en uønsket spillerbevegelse mellom klubber i Oslo og Akershus etter oppstart av sesong, som har medført utfordringer for enkelte klubber til å kunne opprettholde sitt påmeldte lag til seriespill, har Oslo og Akershus Idrettskrets sist sesong fått på plass en Gentlemans Agreement som alle klubber har signert på at de vil følge. 


Avtalen styrer både kommunikasjonen mellom foreldre og klubber, og frist for når en overgang kan initieres. Ved vurdering av en overgang etter 1.august skal det særlig grunn til at den kan godkjennes. 

For å unngå unødvendig støy og å sette lag i en utfordrende situasjon etter oppmelding til seriespill, er det viktig at vi alle forholder oss til denne avtalen. Både det å melde opp et lag samt det å trekke et lag fra seriespill medfører en kostnad for klubben, og det sist nevnte et frafall av spillertilbud til spillere. 

Ved spørsmål relatert til denne avtalen kan de rettes til Sportslig utvalg på su@ullis.no

Avtalen finner du her: Gentleman's Agreement



Forbundstinget 2020

Postet av Ullensaker Issportklubb den 11. Okt 2020

Jeg har i dag, sammen med styremedlemmene Sandra Gudmundsdottir og Håkon Brennum, deltatt på Ishockeyforbundets Forbundsting 2020. Av kjente årsaker har tinget blitt avholdt på Teams og GoPlenum. 

Slike årsmøter har i stort en fast agenda hvor flere saker er formaliteter. Men det er noen temaer som er verdt å si noe om. 

Etter en åpning av President Tage Pettersen og litt info fra Generalsekretær Ottar Eide, begge med fokus på positiv omtale om organisasjonen og dets medlemmer, kunne Presidenten informere om at Norges Ishockeyforbund ønsker å søke om VM i Ishockey i 2027. Planleggingen er allerede i gang og forbundet har allerede vært dialog med aktuelle vertskommuner.

Tinget stemte for en videre planlegging av et slikt arrangement, og antall aktuelle vertskommuner det vil stå imellom ift en avvikling, vil begrenses til to. Mtp at et slikt arrangement er verdens største vintersportsarrangement (VM i Danmark i 2018 hadde 1,2 milliarder TV-seere og 520 000 publikummere) så er dette en kjempemulighet for både Norge å vise seg frem og for rekruteringen til sporten. I denne sammenheng legger forbundet vekt på elementer som at dette kan gi Norge flere anlegg til bruk for ettertiden, økt omdømme og markedsverdi til sporten, økt rekrutering og at Norge (som har vært i A-VM siden 2005) aldri har vært arrangør før. Vi ser frem til fortsettelsen!  

Eide informerte så om en ny 10 års avtale med TV2, en avtale som dekker hele sporten. Mer info her vil foreligge. 

Ny strategiplan for perioden 2020-2024 ble lagt frem (last ned her). Dette er et godt dokument som dekker sporten bredt. I utarbeidelsen av dokumentet har forbundet vært ute og snakket med representanter for alle klubber i hele Hockey-Norge. Av elementer jeg ønsker å trekke frem er deres fokusområder;

- bærekraft

- trenerkompetanse

- verdiarbeid, holdninger og mangfold

- klubbutvikling

- økonomi som barriere 

Alle disse temaene er sentrale. Ikke minst finner jeg kulepunkt 3 - verdiarbeid, holdninger og mangfold - som sentralt for en sport som bedriver lagspill. Generalsekretæren er selv klar på viktigheten for alle parter å skjønne at vi bedriver lagsport med stor L - vi må alle dra i samme retning og sette klubb i forsete. Et annet element er satsningen på dommere, ikke minst på kvinnelige dommere. Her har vi en vei å gå. Viser for øvrig til planen. 

President Tage Pettersen ble gjenvalgt for 2 nye år.

Mvh

Roy Albin Bylund

Styreleder



Petter Utse i Norgescup kunstløp 26-27 september

Postet av Ullensaker Issportklubb den 29. Sep 2020

Helgen 26-27 september ble det avholdt sesongens første Norgescup kunstløp i Fredrikstad. Til stedet var Wings løper Petter Utse som konkurrerer i klassen Debs. Norgescupen består av to løp, et kort- og et langløp. Petter tok en sterk 1 plass og satte personlig rekord med sterke 42,66 poeng. 

Vi gratulerer så mye og gleder oss til fortsettelsen!





Nytt styre i Ullensaker Issportklubb

Postet av Ullensaker Issportklubb den 27. Sep 2020

Ullensaker Issportklubb har avholdt årsmøte og fått på plass nytt styre. Det nye styret er en miks av mennesker med en bred og god erfaring fra ulike idretter/bransjer/styrer, og komplimenterer hverandre på en god måte.

Det nye styret har allerede hatt sitt første styremøte hvor en overlevering fra tidligere styre samt konstituering sto først på agendaen. Møteplan er satt ut året og vi vil komme med high lights fra møtene etter hvert møte.

Et annet punkt på agendaen var å takke av to styremedlemmer som nå trer ut av styret. Bjørnar Myrland og Frank Andreassen har valgt å gi stafettpinnen videre til andre personer. Som styreleder takker jeg begge for deres innsats i klubben. Bjørnar har vært ansvarlig for Isgruppa inkl Isflata sist sesong og Frank for Kiosk- og Dugnadsgruppa. De har begge fått på plass gode rutiner for deres ansvarsområder, noe helt sikkert arvtagere vil dra god nytte av. Takk for innsatsen 😊

 

Roy Albin Bylund takker av Bjørnar Myrland og Frank Andreassen (Frank var dessverre ikke tilstede da bildet ble tatt)


Her følger en kort presentasjon av det nye styret og dere tanker om det å sitte i styret samt hva de vil ha fokus på fremover.

  

Roy Albin Bylund

Styreleder og Barneidrettsansvarlig 


Tilknytning til klubben:

Jeg har en gutt på U12 og ei jente på JU16. 

Tar med inn i styret av erfaring:

Jeg er ingen Hockeyspiller selv og har kommet inn i miljøet grunnet Hockeyinteressen til mine to yngste barn og deres mor. Jeg er valgt styreleder på andre året, og satt som kasserer sesongen 18/19. Av annen relevant erfaring har jeg en økonomisk utdannelse og har arbeidet med finans i DNB i 20 år. Jeg har i tillegg erfaring fra ulike verv i flere styrer innenfor ulike miljøer. 

Brenner for i klubben:

Likhet og rettferdighet! Alle våre medlemmer skal behandles likt og rettferdig fra alle med verv i klubben. Respekt! Alle våre medlemmer skal oppleve respekt fra alle med verv i klubben, og alle skal respektere våre frivillige og det arbeidet de legger ned. Frivillighet! Alle foreldre må delta i den felles dugnaden det er å drive en Hockeyklubb, skal vi sikre kontinuitet og utvikling. Økonomi! Vi må sikre en bærekraftig økonomi som innebærer å ha en god finansiell planlegging på både kort og lang sikt. Strategi! Hva og hvor vil vi med klubben? 

 

Vidar Stendal Thoresen

Nestleder


Tilknytningen til klubben: 

Spiller som keeper for B-Laget og Veteran (gjest på A-laget ved behov) 

Tar med inn i styret av erfaring:

Jeg har lang erfaring fra ishockeymiljøet, som spiller fra jeg var 8 år. Første 11 år i Lørenskog deretter 12 år i Skedsmo (spiller, keeper trener 3 sesonger, lagleder for B-laget / Veteran og styremedlem). De siste 5 årene har jeg vært spiller og lagleder for Ullensaker B-lag / Veteran. Også tatt trener 1 keepertrener fra Nif.

Brenner for i klubben:

Keeper treninger, egne trenere for disse. Rekruttering av nye spiller, da fra bunnen og oppover. I tillegg bidra til å sikre en god strategi for klubben.

  

Suresh Johnpillai

Styremedlem med ansvar for økonomien


Tilknytningen til klubben:

Jeg har en gutt på 11 år spiller Ishockey. En jente på 3 1/2 skal starte smått med skøyteskolen. 

Tar med inn i styret av erfaring:

Siste 14 årene har jeg jobbet økonomicontroller ved Universitet i Oslo. Dette gir styrke for å fungere som kasserer. I tillegg har jeg vært politiker i Ullensaker kommune og opptatt av barneidrett som tiltak for inkludering og skape en bedre fremtid. Jeg har også erfaring fra styrearbeid i ulike borettslag og interesseorganisasjoner. 

Brenner for i klubben:

Klubben skal vokse og få en sterk posisjon innen barneidretten i Ullensaker. Jeg vil bidra med å synliggjøre, spesielt blant våre nye landsmenn, at Hockey er en av de beste barneidrettene. I tillegg arbeide for at Issportklubben får en sunn og bærekraftig økonomi.

  

Sandra Dögg Jacobsson Guðmundsdóttir

Styremedlem og jenteansvarlig

 

Din tilknytning til klubben:

Lagleder og spiller på damelaget og mor til en som venter spent på oppstart av skøyte- og hockeyskole 

Hva bringer du med deg inn i styret av kvalifikasjoner:

Litt hockeykunnskap, en god del allmennkunnskap, positivitet og stå-på vilje. 

Brenner for i klubben:

Rekruttering og videre oppbygging av alle jentelagene. Egne samlinger og arrangementer for jenter, og videreføring av kick-off cupen som klubben har arrangert tidligere sesonger. 

 

Geir Hoem

Styremedlem med ansvar for rekrutering

 

Tilknytningen til klubben:

Pappa til Eivind på U8 

Tar med inn i styret av erfaring:

Ikke tidligere vært involvert i noen slags issport, men har styring og ledelse som fagfelt. Motto "dette kan vel gjøres bedre!" 

Brenner for i klubben:

Brenner for at barna skal ha det gøy og skape et felleskap hvor de følger seg trygge og ivaretatt på en god måte og at de gjennom dette kan utvikle seg innenfor sporten sin, men også på et sosialt og menneskelig nivå.  Ønsker styret skal ha fokus på de langsiktige målene og ikke være involvert i alt som rører seg fra dag til dag.

 

Anita Utse

Styremedlem og ansvarlig kunstløp

 

Tilknytningen til klubben:

Har barn på Kunstløp 

Tar med inn i styret av erfaring:

Mange års erfaring som instruktør innenfor svømming, skyting og barnegolf. I tillegg flere kurs i tilrettelegging for barn med spesielle behov. 

Brenner for i klubben:

Brenner for at barn og unge skal ha et mangfold av muligheter til å utfolde seg i alle mulige idretter! Ønsker å kunne arbeide mer med tilrettelegging for barn og unge med spesielle behov samt å bygge opp kunstløp til en større gruppe, noe også Hockeylagene kan dra nytte av.

  

Håkon Brennum

Styremedlem

 

Tilknytningen til klubben:

Min tilknytning til klubben er i hovedsak med mine 3 barn på henholdsvis JU13, U14 & U15. Er lagleder for U15. 

Tar med meg inn i styret av erfaring:

Satt i styret fra 2012-2018, og som leder fra 2014-2018. Har god kunnskap om klubbens utvikling fra utebane og inn i ny ishall og med den veksten som har vært i denne perioden. Ønsker å bidra til å bygge en solid klubb som er basert på sunn vekst både økonomisk og sportslig. Ønsker å bidra til at alle trekker i samme retning slik at vi kan fremstå som en klubb med felles mål. Med bakgrunn fra forsvaret så har jeg erfaring med å samarbeide og bygge gode lag som jobber sammen.

Brenner for i klubben:

Rekruttering via skøyte- og hockeyskolen er vårt viktigste arbeid, og uten påfyll her i hvert eneste årskull stopper aktivitet og vekst i klubben opp. Jeg er sikker på at med mere fokus og ressurs på dette området vil vi kunne få mange nye barn og foreldre inn i klubben for videre vekst.

  

Line Mundal

Varemedlem

 

Tilknytningen til klubben: 

Mor til to aktive spillere, en jente JU16 og en gutt U12. Er i tillegg dugnadsansvarlig på min datters lag.

Tar med inn i styret av erfaring:

Av kvalifikasjoner og erfaringer tar jeg med at jeg har sittet i styret i to år, først som kiosk- og dugnadsansvarlig og nå siste året som kasserer. Jeg har mye engasjement og vilje til å skape et godt idrettsmiljø. Min egen bakgrunn og erfaring som idrettsutøver gjør at jeg vet hvor mye det gjør for en å være en del av et positivt og godt idrettsmiljø. Dette er noe våre barn kan ta med seg videre i livet, og det er her mange vennskap for livet dannes.

Brenner for i klubben:

Brenner for at barna i klubben skal ha de beste forutsetningene for å ha det gøy med idretten sin. Vi med diverse roller i klubben og styret skal ha barna i fokus og skape idrettsglede, ishallen skal være et trygt og positivt sted å være.


Foran fra venstre: Roy Albin Bylund, Sandra Dögg Guðmundsdóttir, Vidar Stendahl Thoresen, Suresh Johnpillai. Bak fra venstre: Håkon Brennum, Geir Hoem, Line Mundal, Anita Utse

 





Artikkel EUB ad frivillighetsarbeid innen Idretten

Postet av Ullensaker Issportklubb den 20. Sep 2020

Er avhengig av at flere hjelper til: – Det er for mange som gjemmer seg

EUB har intervjuet Roy Albin ad frivillighetsinnsatsen i Idretten. Den sto på trykk i 17.sep, men man må være abonnent for å lese den på nettet.
Leder for Idrettsrådet er også intervjuet. Noe av poenget med artikkelen for vår del var å se om vi fant noen der ute som kunne være interessert i å bidra som Iskjørere.

Aktuelle personer kan sende meg en mail på leder@ullis.no

Link til artikkelen finner du her: https://www.eub.no/2020/sport/er-avhengig-av-at-flere-hjelper-til-det-er-for-mange-som-gjemmer-seg/




INFORMASJON TIL BRUKERE AV IDRETTSPARKEN

Postet av Ullensaker Issportklubb den 14. Sep 2020


Dette er melding fra totalentreprenøren:

 

Det skal etableres ny permanent vei mellom svømmehallen og friidrettsbanen.

Eksisterende grusvei vil derfor være stengt for biler fra mandag 21.9 kl. 07:00 til sent fredag 2.10.

 

Vi skal sørge for at passasje for fotgjengere/syklister vil opprettholdes, og biler vil fremdeles kunne kjøre på nordsiden av friidrettsbanen, se vedlagte oversiktstegning. Denne tegningen henges opp i hver ende av sperringene

 

 

Med vennlig hilsen

 

Adis Keco

Prosjektleder  Utbygging



Ullensaker Flyers U18 søker keeper!

Postet av Ullensaker Issportklubb den 21. Aug 2020


U18 sesongen 2019/2020

 

Vårt U18 lag står for tiden uten keepere, etter at de som var her i fjor satser på dømming og utdanning. Vi søker derfor etter en keeper som vil spille for oss kommende sesong. Om du er født i 2003-2005 er du i målgruppen, men vi vil også søke, og forhåpentligvis få disp på deg om du er eldre (2000 - 2002).

Vi er behjelpelige med ting som utstyr etc, og kan garantere at du vil bli tatt meget godt i mot, i ett miljø hvor treningsiveren er stor. 

U18 trenes i år av Eeli Parviainen.   

Om det skulle være interessant, eller om du har spørsmål, ta kontakt med Thomas Pettersson på telefon 94005989. 



Retningslinjer for bruk av ishallen under Covid-19

Postet av Ullensaker Issportklubb den 19. Aug 2020


Sportslig Utvalg (SU) har laget retningslinjer som det forventes at alle som bruker hallen følger. Retningslinjene vil bli hengt opp i hallen.


Treninger og kamper for medlemmer under 19 år kan gjennomføres som tidligere, dog med max 20 deltagere inkl. trener. Dette gjelder både Kunstløp og Ishockey.

Retningslinjene er som følger:

  • Ved ankomst hallen - hendene skal ALLTID vaskes. Dette gjelder ALLE uavhengig av om man er spiller/utøver eller ikke. Dette gjøres på toalettene ved siden av informasjonsskranken ved inngangen
  • Foreldre/foresatte/annen familie har ingen tilgang til området i 1 etasje, dvs garderober, ganger, lagre eller isbanekontor. Foreldre må oppholde seg i fellesområdene eller tribunen, og må huske 1 meters regelen. Dette innebærer at koking av kaffe utgår inntil videre. Forelder oppfordres for øvrig til IKKE å delta på treninger
  • Ved ankomst skal utstyr hentes, deretter skal spiller/utøver rett i tildelt garderobe. Man skal ikke oppholde seg på lager eller i gang. Husk å ta av sko når man ankommer garderoben
  • 1 meters regel vil gjelde i garderoben. Benkene i garderoben er merket i «båser», slik at man har en plass man skal holde seg på
  • Etter trening skal man rett i garderoben. Dusjing kan gjennomføres, men husk 1 meters regel. Garderoben skal være tom for spillere og klargjort 30 minutter etter trening
  • Lagleder har ansvar for at alle benker, håndtak og andre berøringsområder sprites og vaskes etter lagets trening, slik at garderoben er klar til neste lag som skal inn
  • Garderoben vil åpne 30 minutter før egen trening. Før dette skal ikke spillere/utøvere oppholde seg i hallen. Ved oppvarming/fysisk trening før eller etter trening skal dette skje utendørs og uten at man er inne i ishallen
  • Ved kamp skal sekretariat desinfiseres både før og etter kamp. Lagleder er ansvarlig
  • På grunn av smittefare/antall spillere på hver gruppe, vil ikke hospitering på Ishockey starte opp med en gang. Alle spillere skal derfor kun trene med sitt eget lag til annen informasjon foreligger
  • Hvis man viser tegn til at man er syk skal man ikke stille på trening. Gjelder både voksne og barn

Det oppfordres til å begrense kontakt med gelenderet, håndtak etc mens man er i hallen. Jo mindre fysisk kontakt, jo mindre smittefare.



Årsmøte del 1 (nettmøte)

Postet av Ullensaker Issportklubb den 6. Aug 2020


Vi minner om årsmøte del 1 den 12 august kl 18. 


Vi anbefaler å logge seg på kl 17.30 for registrering ift stemmeberettigede slik at vi er klar til å starte kl 18.00.

For å delta klikk på denne linken: Bli med i Microsoft Teams-møte

Eller du kan ringe inn:

+47 21 40 20 43   Norway, Oslo (nummer med avgift) 

Konferanse-ID: 690 514 283#

Du kan delta ved bruk av pc eller via mobil.


Mvh

Styret




Årsmøte i Ullensaker Issportklubb!

Postet av Ullensaker Issportklubb den 29. Jun 2020


Årsmøte vil i år bli delt i to. Dette er grunnet at forbundet har satt frist ut året for gjennomføring av årsmøte, mens frist for å søke momskompensasjon er 15.august. Før vi kan søke kompensasjon må vi kunne vise til et årsmøtegodkjent regnskap 2019. Ettersom kompensasjonen er av en viss størrelse er det viktig for oss å rekke fristen. 

 

Vi finner det lite heldig å avholde hele møte tidlig i august hvor potensielt flere fortsatt er på ferie, derfor velger vi å dele det i to.

 

Årsmøte del 1 (godkjenning av regnskap) - onsdag 12.august kl 18.00.

Møte vil foregå på Teams (på nettet).  Vi anbefaler å logge på kl 17.30 for registrering ofte stemmeberettigede slik at vi er klar til å starte kl 18.00.

Bli med i møtet på datamaskinen eller mobilapp

Bli med i Microsoft Teams-møte

Eller du kan ringe inn:

+47 21 40 20 43   Norway, Oslo (nummer med avgift) 

Konferanse-ID: 690 514 283#

 

Dokumenter finner du her: https://www.ullis.no/storage/files?uid=1100943100&pfi=49742

 

Agenda

 

1. Godkjenne de stemmeberettigede

2. Godkjenning av innkalling, sakliste og forretningsorden

3. Valg av ordstyrer

4. Valg av referent

5. Valg av tellekorps, 2 stk

6. Valg av 2 medlemmer til å signere protokoll

7. Godkjenning av regnskap 2019

8. Godkjenning av balanse 2019

9. Godkjenning av revisors beretning 2019

 

Årsmøte del 2 - onsdag 16.september kl 18.00

Møte vil avholdes i sosialt rom i hallen. 

Her er agenda til årsmøte del 2. Hvis du har forslag til andre saker på årsmøte, må de være meg i hende innen utgangen av onsdag 2.september. Sendes meg på leder@ullis.no.

 

Årsmøte starter kl 18.00, men vi oppfordrer at man kommer fom kl 17.30 for at vi skal god tid på avklare stemmeberettigede.

 

Agenda: 

 

1. Godkjenne de stemmeberettigede

2. Godkjenning av saksliste, innkalling og forretningsorden

3. Valg av ordstyrer

4. Valg av referent

5. Valg av tellekorps - 2 stk

6. Valg av to medlemmer til å signere protokoll

7. Årsberetning

  - Ullensaker Issportklubb

  - Ullensaker Flyers

  - Ullensaker Wings

  - Ullensaker Stones

8. Budsjett 2020 

9. Medlemsavgift 2021

10. Fullmakt styret - Aktivitetsavgifter

11. Honorarer sentrale verv 

12. Infosak - Gjennomgang av oppdatert virksomhetsplan for klubben

13. Infosak - Familiære nære relasjoner i en lagledelse

14. Infosak - Brain Sutton - kort oppsummering av permittering og hans oppsigelse

15. Valg

  - Leder - 2 år

  - 4 styremedlemmer - 2 år

  - Valg av kontrollutvalg, 2 medlemmer og 1 vara - 1 år 

  - Fullmakt representanter til ting og møter

  - Valgkomite, 3 medlemmer - 1 år

 

Det vil ikke bli kopiert opp dokumenter til møte slik at alle må selv ta ansvar for å printe ut eller å ha muligheten til å hente opp dokumentene i møte. Av årsberetningene er det kun Årsberetning Ullensaker Issportklubb som vil bli lest opp. De andre Årsberetningene vil vi således kun stemme over, og det er deltagernes ansvar å lese disse før årsmøte. Ikke alle årsberetningene ligger ute i filarkivet pt da jeg fortsatt mangler noe info. Dokumenter til Årsmøte del 2 finner du her: Filarkiv

 

Etter en oppfordring fra en av klubbens medlemmer har jeg sjekket lovverket til NIF og ser at det ikke er tillatt å operere med fullmaktsskjemaer til årsmøter. Derfor må vi dessverre trekke tilbake den muligheten, og alle stemmeberettigede ønskes velkommen til å delta. Jeg beklager at dette ikke ble sjekket opp før vi besluttet å ta i bruk fullmaktsskjema.

 

Møte vil fortsatt bli avholdt i Sosialt Rom i Is- og Flerbrukshallen. Vi vil sikre at det vil være 1 meter mellom hvert deltager.


Mvh

Roy Albin Bylund

Styreleder



Sommerhilsen fra styret

Postet av Ullensaker Issportklubb den 25. Jun 2020



Kjære alle sammen! 

Denne sesongen fikk dessverre ikke den avslutningen vi hadde ønsket. 12.mars ble verden markant endret, til noe vi aldri har sett tilsvarende til.  For vår del i Ullensaker Issportklubb medførte det hele en brå slutt på all aktivitet. 

Vi snakker nå 24.juni og mye er enda uavklart ift konsekvenser av den pågående Koronaepidemien. I det ligger også en uavklart situasjon for vår del ad legging av is over sommeren. Jeg er i stadig kontakt med kommunen i et håp om å få en bekreftelse på at isen kommer i midten av aug, men foreløpig er det ingen som kan gi meg den bekreftelsen. Men vi lever i håpet og planlegger deretter. Jeg vil holde dere oppdatert på utviklingen via Spond.

En god nyhet i så måte er at myndighetene nå har åpnet for all barneidrett opp tom 19 år inkl kamper fom 1.august. 

Styret hadde sesongens siste styremøte i går, med en fin samling hjemme hos styremedlem Anita Utse med dertil hørende nydelig grillmat. Vi hadde også besøk av leder for SU, Atle Merg, som presenterte hva SU har arbeidet med i mai og juni. Atle vil innen kort tid dele denne infoen med alle sammen. 

Av ting styret hadde på agendaen i går kan nevnes at vi - endelig! - fant rom til å sette fokus på strategi, og da i skriftlig form. Vi kommer til å oppdatere den gjeldende Virksomhetsplanen klubben har med hva styret tenker rundt strategi, på både kort og noe lengre sikt. Oppdatert dokumentet vil foreligge til oppstart av ny sesong. 

Dette betyr ikke at styret ikke har bedrevet strategijobbing gjennom sesongen, men at vi har ikke hatt kapasitet til å få på plass et mer formelt dokument. Av arbeidet med strategi kan nevnes at vi har hatt et mål om å ha nøytrale hovedtrenere (ikke pappa-trenere) fom U13/JU13. Dette er nå på plass, noe Atle vil komme tilbake til. Videre har vi hatt et mål om endringer i hallen, slik som ny kiosk, ny slipebod og oppussing av nettingburet samt gammelt sliperom. 

Kiosk har vi endelig fått kommunen til å bli med på, så om ikke alt for lenge står den klar. Videre har vi i inneværende sesong fått på plass nytt sliperom. I sommer vil også nettingburet og gammelt sliperom bli pusset opp slik at vi har en større lagerkapasitet til våre lag fom neste sesong. SU vil komme tilbake til en inndeling av lag og lagre. 

I tillegg ønsker vi å få på plass lagre i de to bortre hjørnene inne i selve hallen (der hvor Curlingutstyr ligger og der hvor det er populært å stå og skyte puck mot veggen). Vi har fått på plass tegninger og kostnadsoverslag, men vi finner at med tanke på både Korona, kommunens økonomi og klubbens behov for å være forsiktig med bruk av penger, at dette prosjektet må bero inntil videre. 

Videre har det vært et klart strategisk mål for styret å sikre rekrutering til klubben, primært gjennom Skøyte- og Hockeyskolen. Og det er med glede at vi registrerer at tilstrømningen til skolen har vært historisk. Her ønsker jeg å gi en ekstra honnør til Ingvild Annisdatter Fremmerlid som har hatt et administrativt ansvar for både planlegging og gjennomføring. Takk til både henne og alle hennes "hjelpere" :-) 

Som allerede nevnt vil Atle komme tilbake med info om de ulike lag vi har til neste sesong inkl trenerkabal. 

Styret finner det også gledelig at vi fom neste sesong har vårt eget JU16-lag. Vel og merke med hjelp fra noen jenter fra andre klubber, men laget blir et Flyerslag. Så nå kan klubben vise til at vi har JU10, JU13, JU16 og et Damelag på jentesida. Hvilken annen klubb kan skilte med det samme? All ære til alle som arbeider for jentene våre :-) 

Det vil om kort tid komme invitasjon til årsmøte. Møte vil bli todelt i år grunnet at vi har to frister vi må forholde oss til, noe jeg vil komme tilbake til i innkallingen. 

Et viktig tema styret diskuterte i går var spons. Det er ikke bare enkelt å banke på dører for tiden med den pågående pandemien og de utfordringer den medfører for flere bedrifter. Vi ønsker å komme med et opplegg for hvordan arbeide med potensielle nye sponsorater fremover som vi håper motiverer flere av våre medlemmer til å tenke spons på vegne av klubben. I tillegg vil noen av oss ringe rundt til de vi har en kontrakt med som løper over 2 eller 3 år, for å høre hvordan det står til, og hvorvidt de er i posisjon til å bidra som avtalt neses sesong, eller om vi må se på en utsettelse for noen. Dette tenker vi er en ryddig ting og gjøre ift etablerte avtaler. 

Som de fleste vel har fått med seg så valgte Brian Sutton å avslutte sitt arbeidsforhold til klubben per 1.juni. Dette etter at vi dessverre så oss nødt til å permittere ham fom medio mars grunnet den pågående pandemien og at vi som klubb dessverre ikke kunne gi ham noen garantier om når være i posisjon til å kunne ta ham tilbake. Vi kan ikke annet enn å vise forståelse for hvordan han tenkte og konkluderte, og respektere hans beslutning. Jeg vet mange satte stor pris på Brian, ikke minst våre barn, og han vil bli savnet. Og så vet jeg at SU har lagt en kabal som gjør at vi som klubb fortsatt skal evne å ta vare på alle våre spillere på en god måte fremover. 

Denne sommeren blir ikke helt som mange av oss hadde planlagt. Selv hadde jeg kjøpt billetter til Spania i år, og vil nå i stede avholde sommerferie i Trøndelag, Hovden og Sandefjord. Jeg tenker det skal bli bra det også :-) 

Uavhengig av hvor din sommerferie blir så håper jeg den blir innholdsrik, samtidig som den er sånn passe avslappende. Batteriene er som kjent greit å lade. 

På vegne av styret ønsker jeg alle en riktig så god sommer, så vil vi holde dere løpende oppdatert på den info som treffer oss ad oppstart av ny sesong.

 

Mvh

Roy Albin Bylund

Styreleder 



Bronse til JU16!

Postet av Ullensaker Issportklubb den 3. Apr 2020


Samarbeidsprosjektet Østlandsjentene har eksistert i to år under Ullensaker hockey sine vinger. Prosjektet ble etablert sesongen 2018/19 som et samarbeid mellom totalt syv klubber og deltok i en nasjonal serie med tre lag. Sesongen 2019/20 er samarbeidet videreført. På grunn av økt antall spillere i riktig alder både nasjonalt og regionalt, samt utvidelse av antall lag i serien, ble antall lag i samarbeidsprosjektet Østlandsjentene redusert fra syv til fire. Østlandsjentene har i år spilt i en landsomfattende serie med syv lag i år, det var planlagt 18 serierunder og ble gjennomført 15 før Corona-utbruddet stoppet all aktivitet.  

Årets tropp har bestått av en kjerne spillere fra Ullensaker, fem spillere fra Lørenskog, en spiller fra Hasle/Løren og en spiller fra Ski. I siste del av sesongen ble troppen utvidet ved å inkludere alle spillere født i 2007. Disse er siste års JU13-spillere. Dette ble gjort for gi JU16 en bredere tropp, for å gi 2007-spillerne bedre matching og for å forberede 2007-spillerne på JU16-spill fra sesongen 2020/21. 

Seriespillet ble brått avsluttet på grunn av Corona-utbruddet når det gjenstod tre av 18 serierunder. Ved stopp i seriespill lå Østlandsjentene på 3. plass. Kampene vi ikke rakk å spille var borte mot Kongsvinger søndag 15.3 og en sesongavslutningstur til Stavanger for å spille dobbeltkamp helga 28-29. mars. Forbundet besluttet at tabellen på tidspunktet da serien ble stoppet er endelig tabell for årets seriespill. Det betyr at Østlandsjentene - og Ullensaker issportklubb - kan feire klubbens første ungdomslag med pallplassering!  

Samtidig som vi avslutter sesongen avslutter vi samarbeidsprosjektet Østlandsjentene. Dette initiativet har bidratt til å bygge opp et solid jentekull i Ullensaker som nå har et sammenhengende tilbud til jenter/damer fra U10 via JU13 og JU16 til damer. Neste år stiller Ullensaker med lag i egne farger i JU16, men viderefører det gode samarbeidet med andre klubber. Vi ønsker å takke samarbeidende klubber, i sær Lørenskog Ishockeyklubb (https://lik.no), og gleder oss til neste sesong!

Tabell JU16 nasjonal serie: www.hockey.no/live/tabell



Permitering av Brian

Postet av Ullensaker Issportklubb den 13. Mar 2020

Hei alle sammen!

Grunnet Coronaviruset med de økonomiske konsekvenser dette får for klubben med fravær av inntekter, trenger vi å ha fokus på å begrense våre utgifter. Styret har derfor besluttet å permittere Brian.

Hans permittering trår i kraft fra onsdag 18.mars og er satt til å vare ut august. Dette vil kunne endres ut fra utviklingen på Coronaviruset.

Styret finner det leit at vi må ta dette grepet, men klubbens økonomi må stå i fokus i den usikre tiden vi går i møte.

Jeg og Brian har en løpende god dialog.

Mvh

Roy Albin Bylund

Styreleder 



Ishallen stenger for resten av sesongen

Postet av Ullensaker Issportklubb den 12. Mar 2020

Hei alle sammen!

Da har styret tatt den kjedelige, men dessverre nødvendige beslutningen om å stenge ishallen. Grunnlaget for en stengning er den eskalerende smittefaren ifm koronaviruset. Styret kan ikke annet enn å beklage oppstått situasjon.

Stengningen gjøres med umiddelbar virkning, MED UNNTAK AV fotografering torsdag 12.mars. Hvis det er noen på de lag som er satt opp som ikke ønsker å delta på fotograferingen, er det selvfølgelig helt greit. Selv om lagbildet muligens ikke blir komplett, får dere tatt bilder av den enkelte spiller.

All aktivitet i ishallen opphører ut sesongen. Og vi understreker at det gjelder ALL aktivitet.

For de som ønsker å hente hockeyutstyr, må det gjøres innen utgangen av søndag 15.mars. Fom mandag 16.mars vil ikke våre adgangskort fungere (inntil videre). Isen vil bli tatt ila neste uke.

Skulle noen ha spm så ikke nøl med å sende meg en mail.

Mvh

Roy Albin Bylund



Ullensaker Issportklubb sitt tilbud i vinterferien

Postet av Ullensaker Issportklubb den 12. Feb 2020


Ishallen vil være åpen i vinterferien for alle som har lyst å gå på skøyter eller spille hockey.

Frigåing uten kølle og puck vil være mandag til torsdag kl 1000 - 1145. HUSK HJELM!

Frigåing med kølle og puck vil være mandag til torsdag kl 1215 - 1400. HUSK HJELM MED GITTER!

Frigåingen er gratis!

Vi tilbyr også sliping av skøyter mandag - onsdag kl 1000 - 1400.

Shoppen vår The Hangar vil også være åpen mandag - torsdag kl 1000 - 1400.


Vel møtt!




Tilbud til våre medlemmer

Postet av Ullensaker Issportklubb den 19. Jan 2020

Ullensaker Issportklubb er glad for å kunne gi våre medlemmer 

et godt tilbud på kjøp av ny bil fra Mobile Jessheim


Velkommen til deg i Ullensaker Issportklubb.pdf



Ekstraordinært årsmøte

Postet av Ullensaker Issportklubb den 19. Jan 2020

Invitasjon til ekstraordinært årsmøte!

Da to styremedlemmer har valgt å trekke seg fra styret i Ullensaker Issportklubb grunnet manglende kapasitet, trenger vi å avholde et ekstraordinært årsmøte for å velge inn to nye til styret. Ihht gjeldende paragrafer er vi fortsatt styre- og beslutningsdyktige med de seks som nå "er igjen" i styret, men grunnet stor arbeidsmengde ser vi behov for å erstatte de to som har valgt å trekke seg.

Tidspunkt: Tirsdag 21.januar kl 19.00 i Sosialt rom i Ishallen.

Agenda:
1. Valgt vara ved regulært årsmøte 2019, Bjørnar Myrland, velges inn som fast styremedlem
2. Valg av et nytt styremedlem
3. Valg av en ny vara

Valgkomiteens innstilling finner du her: Innstilling ekstraordinært årsmøte 210120.pdf

Styret velger samtidig å avholde et medlemsmøte etter det ekstraordinære årsmøte, når vi først er samlet. Agenda her vil vi komme tilbake til. Spill gjerne inn hvis det er noe spesielt som ønskes tatt opp.

Mvh,
på vegne av styret,
Roy Albin Bylund
Styreleder